Ny medlem – Felanmälan samt föreningens Facebook sida.

Info från Facebooksidan:

Felanmälan och Facebooksidan. När ska jag kontakta vem och hur?

Hur vet jag som medlem i Brf. BoKlok Västra Gryet i Kävlinge om jag ska skriva på Facebook, maila styrelsen, ringa styrelsen eller ringa HSB Boservice? Först och främst, inga felanmälningar via Facebook, se instruktioner nedan.

Det fungerar så här 🙂

 

Skriv gärna på Facebook om du…

… har ett förslag till styrelsen som du vill se om andra kan tänkas vilja stödja, t.ex. att föreningen anordnar grisfest på sommaren eller någon annan positiv förändring.

… vill se om andra har samma behov som du, exv. om det är många som vill ha titthål i ytterdörrarna, då kan ni samordna er.

… du vill göra en positiv kommentar om boendet här som du gärna vill berätta för befintliga och eventuellt nya medlemmar.

… du har ett snyggt/roligt foto som visar området eller våra aktiviteter.

… rent generellt vill dela din glädje 🙂

OBS! Håll en god ton och ett trevligt språk i dina inlägg, tråkigheter och otrevliga/personliga kommentarer tas bort! Tänk på att detta är vår ”reklam” utåt.

 

Ring HSB Boservice 046-210 85 00 om du…

… under jourtid vardagar 8-9, 9.30-12, 13-16 har en felanmälan som gäller något du som boende inte själv ansvarar för enligt föreningens stadgar:

t.ex. fel på varmvattentillförsel, fel på fläkten. Se stadgar samt den lathund för ansvarsfördelning i bostadsrättsförening som gått ut i brevlådorna (saknar du dessa kontakta styrelsen via mail)

Utanför jourtid kan du maila via formulär som du hittar här: http://www.hsb.se/skane/felnmalan/

eller kontakta styrelsen enligt nedan.

När du kontaktar HSB kommer de att svara på om ärendet är något de har avtalat att åtgärda och vidare information om hur ni går tillväga då, eller så hänvisar de till styrelsen och i vissa fall kan de hänvisa direkt till någon firma som vi som föreningen redan har serviceavtal med. Styrelsen kontaktar du enligt nedan, via mail eller telefon.

Obs! Service och reparationer som anlitas via serviceavtal och som inte föreningen är ansvarig för debiteras dig som boende, så länge det inte är ett garantifel.

Maila styrelsen på brf.vastragryet@gmail.com om du…

… har en EJ AKUT FELANMÄLAN! (Ring oss vid akuta frågor utanför jourtid, se nedan)

… är osäker på om du ska kontakta HSB Boservice i ett ärende.

… vill veta mer om vår förening, t.ex. om du är nyinflyttad eller funderar på att köpa boende här.

… undrar vad som gäller för vad när man bor i en bostadsrättsförening; ansvar, skyldigheter och rättigheter.

… du behöver ett exemplar av våra stadgar och/eller förordningsregler (ifall du saknar ett exemplar i din BoKlok-pärm som du fick vid köpet av din bostadsrätt).

… är osäker på vem du ska kontakta eller hur du ska göra i ett ärende, t.ex. om du behöver slå av strömmen för att en elektriker ska installera något i din lägenhet.

… om du vill eller någon annan mindre akut fråga som berör ditt boende, t.ex. får jag bygga ut mitt trädäck och hur går jag tillväga för att få tillstånd.

… har en generell fråga om hur något fungerar exv. hur du kan beställa en extra nyckel.

… du har ett förslag på något du tycker föreningen behöver, exv. ett visst trädgårdsredskap, tycker att vi bör plantera något eller önskar en gemensam grillplats 🙂

 

Ring någon i styrelsen om du… (se kontaktlista i medlemsbrev och som även ligger under Notes/Anteckningar på Facebook)

… har en AKUT FELANMÄLAN och/eller är osäker på om det är HSB Boservice som ska åtgärda felet eller om det inte är jourtid för HSB.

… inte har tillgång till internet/e-mail

 

Mvh, Styrelsen